Yaratıcılık ve yapıcılık yönlerini geliştirir.
El ve göz koordinasyonunu sağlar.
Analitik düşünmeyi öğrenir.
Basınç ve itme kuvveti arasındaki kuvveti açıklar.
Balonun içinde sıkışan havanın basıncının dışarıdaki havanın basıncından fazla olduğunu açıklar.
Sürtünme kuvvetinin, kinetik enerjide bir azalmaya sebep olacağını fark eder.
Etki ve tepki kuvveti hakkında bilgi sahibi olur.
İnovasyon ve icada yönelik yeni yaklaşımlar dener, yeni ürünler tasarlar.
Farklı geometrik cisimleri kullanarak modeller, yapılar oluşturur.
Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilir.
Farklı materyalleri kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapar.
Çocuklarımız, "Ben de yapabilirim" düşüncesine sahip olur.
Balon araba yapımı ürününde çocuklar, yaptığı aracını balon aracılığıyla nasıl hareket ettireceğini gözlemleme fırsatı bulacaktır. Newton’un üçüncü yasasına göre her etkiye karşılık bir tepki vardır.